Vi på Capacify arbetar med kvalificerade interima tillsättningar av konsulter för roller inom ekonomi & finans, HR, marknad, kommunikation & sälj, data analytics, projekt- och programledning, samt generell management. Vår erfarenhet är att kombinationen av trovärdiga data, kompetensförståelse samt goda relationer med både kunder och konsulter är nyckeln till bästa möjliga leverans och upplevelse för alla parter.
Vi erbjuder hjälp med interimslösningar och konsulter primärt inom Sverige, men tar oss även an internationella uppdrag. Vi tycker inte att den geografiska placeringen ska vara ett hinder för en lyckad tillsättning av ett interimsuppdrag.
Process
Rätt konsult för rätt uppdrag och kultur
Det är många saker att tänka på vid tillsättning av en interimskonsult. Processen liknar ofta en permanent rekrytering, men med skillnaden att det ofta är betydligt mer bråttom. I dessa lägen vet vi på Capacify vad som krävs i form av snabba processer, men utan att tumma på kvalitén.
I en onlineundersökning som vi genomförde 2020 kunde vi se att 54% av deltagarna upplevde att det är vanligt att processen går snabbt vid interimslösningar – från behov till tillsättning på mindre än två veckor. De korta ledtiderna ställer extra höga krav på verifiering av konsulternas kunskaper.