“Vi kände tidigt i möte med kunden att vår konsults personlighet och gedigna kompetens som projektledare inom Cloud skulle vara en fantastisk match mot vad kunden sökte. Kunden vände sig till oss då vi tidigare levererat konsulter till dem inom området Tech and Data management. Och vi hade rätt, kunden kände också att det var en match med vår konsult. Ett uppdrag som från början skulle ha varit 1,5 år utökades med fler ansvarsområden och blev tillslut ca 3,5 år på grund av vår konsults fantastiska insats och leverans” - Christoffer Schnakenberg CEO and Co-founder at Capacify Interim Consulting
- Projektplanering och -ledning: Definiera projektets omfattning och tidsplan med fokus på regelbunden och snabb leverans av värde; organisera och leda projektstatus- och arbetsmöten; förbereda och distribuera lägesrapporter; hantera risker och problem; korrigera avvikelser från planer; och utföra leveransplanering för tilldelade projekt.
- Team Management: Hjälpa till med teamutveckling genom att hålla teamen ansvariga för sina åtaganden, undanröja hinder för deras arbete, utnyttja organisatoriska resurser för att förbättra kapaciteten för projektarbete samt handleda och utveckla teammedlemmar.
- Processhantering och förbättring: Definiera och hantera en väldefinierad projekthanteringsprocess och driva pågående processförbättringsinitiativ för att implementera bästa praxis för Agile Project Management. Teambuilding - främja teamets egenmakt, se till att varje teammedlem är fullt engagerad i projektet och bidrar på ett meningsfullt sätt, samt uppmuntra ett hållbart tempo med hög kvalitet för teamet.
”I min roll som projektledare har mycket arbete fått göras tillsammans med teamet och människor för att röra sig mot samma mål. Delegerat ansvar, transparens, delaktighet och kommunikation har varit viktiga nycklar i processen för att skapa engagemang, vilket i sin tur har inneburit att projektet har levererat enligt plan och inom budget. Vilket långt ifrån alla IT-projekt gör.”